Ada Apa Dengan Ikhwanul Muslimin 1



Ustaz Rasul (Ahli Sunnah Wal Jamaah)Tahukah anda? Dakwah Ikhwanul Muslimin (IM) dikatakan mengajak kepada keganasan dan penyimpangan akidah.

Buku yang menjadi kontroversi bertajuk, Ikhwanul Muslimin atau Ikhwanul Muflisin, Tajdid atau Tabdi', Mujaddid atau Mubtadi' terpaksa diulang cetak kerana telah menjadi rujukan utama kepada mereka yang ingin mengenali dakwah tersebut. Banyak pendedahan terkandung dalam buku ini, terutamanya penyimpangan dakwah IM dan penyeru-penyerunya.

Buku ini dihasilkan dalam rangka menunaikan kewajipan menasihati umat. Ia bukan bertujuan untuk provokasi, mengajak mereka agar menimbulkan kedengkian, memusuhi, menghukum fasik, mencela atau mengkafirkan mana-mana ulama, individu, jamaah, pertubuhan, parti atau gerakan.

Pengakafiran (takfir) bukanlah dari ajaran Ahli Sunnah wal-Jamaah yang bermanhaj Salaf as-Soleh. Matlamat utama dari tulisan dan pendedahan ini untuk mengajak umat menjauhi setiap pemikiran dan seruan batil yang boleh merosakkan akidah, ibadah, akhlak dan syariat Allah.

Comments